Oventje Dubai

1 augustus 2009 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Hallo allemaal,

Vanuit het aangename Bangkok nog even terug naar de 2 dagen in Dubai. Dinsdagavond aangekomen in Dusseldorf, waar de grondstewardess bij de incheckbalie al meteen aan onze backpackoutfit zag dat wij wel een " upgrade"  verdienden :). Kortom: Nick en Yoni werd een businessflight aangeboden! Helemaal voor nop.

Wauw, zo relaxed hebben we nog nooit gevlogen! Enoooorme stoelen, die ook echt helemaal plat kunnen en waar je alle kanten op kan hangen en liggen. We zaten nog maar net of de steward kwam ons al van allerlei lekkers voorzien, inclusief een keuze uit diverse wijnen.

Snel hap en slik, want je tafeltje werd gedekt. Vanaf dat moment volgde een zoveel-gangen menu. Poepiechique en teveel om op te noemen... Voor een lekker-maak-impressie zie foto!

Mam, op deze manier wil jij zeker wel vliegen! De zes uur durende vlucht vloog letterlijk voorbij. We bleven maar eten en drinken, waardoor we uiteindelijk maar 1,5 uur hebben geslapen en tonnetje rond aankwamen in Dubai.

Dubai: het emiraat waar alles kan en niets onmogelijk is. In je Burka / niqaab op de piste terwijl het buiten over de 40 graden is. Tuurlijk, in Dubai kan dat! Ook shop till you drop is daar de meest voorkomende dagbesteding. Shopping Mall na shopping mall wordt in Dubai uit de grond gestampt. Waar je ook kijkt, overal wordt gebouwd en staan hijskranen om de meest onmogelijke hoogtes.

Ook ons hotel, errug chique, was behoorlijk hoog en wij verbleven dan ook op de 21e verdieping. Een prachtig uitzicht over Dubai en de creek door Dubai heen. Onze kamer sloot helemaal aan bij de eerdere businessflight. Bij aankomst vroegen ze waar onze koffers waren " euh, op onze rug...." Dat stelt dus niets voor, iedereen komt daar aan met stapels koffers.

Daarna op naar onze kamer! Een inloop badkamer, een kingsize bed, een loungekamer en een eetkamer. Tja, ook daar pasten wij weer helemaal tussen.

In Dubai wonen zo'n 1,2 miljoen mensen waarvan het merendeel uit het buitenland komt. Het leuke is dan ook dat je ontzettend veel culturen naast elkaar ziet. De moslima's dragen bijna allemaal een zwarte burka of een zwart overjurk (zo noem ik het maar even). Het verschil zit hem in de schoentjes van gucci, die je nog net ziet, of de enorme tassen van dior aan hun arm. De meeste arabieren gaan gekleed in een wit gewaad met een bijbehorende witte of rode sjaal met daaromheen een zwarte tulband.

En zo draagt iedereen eigenlijk wel zijn/haar eigen klederdracht. De Indiase vrouwen hebben vaak hun sari aan en de Nederlandse man draagt vaak sandalen, witte sportsokken en een kortebroek ;). Nee hoor, maar wat wel opviel is dat iedereen draagt wat bij de cultuur hoort, een mooie mix van klederdracht en mensen en dat gaat allemaal perfect naast elkaar. Ook qua eet-tentjes is ieder land vertegenwoordigd. Ondanks de culturele mix vonden we Dubai niet helemaal echt. Er is niet veel historie, Dubai is natuurlijk in een noodgang opgebouwd, en bijna alles wat je ziet, ziet er spik en span uit. Om toch wel wat mee te krijgen van de historie van dit emiraat zijn we naar een middelbare school en een museum fort geweest waar we konden zien hoe de arabieren vroeger naar school gingen en leefden. Na dit fort wilden we Dubai van ' buiten'  bekijken, een mooie wandeling langs de creek. Maar Dubai is zeker in deze tijd van het jaar echt helemaal uitgestorven qua buitengebeuren. Je ziet dan ook niemand lopen op de bouwvakkers na. Nick en Yoni gingen iig wel aan de wandel...... zweet zweet drup drup. Na 10 minuten te hebben gewandeld in deze hitte die ik het beste kan omschrijven als een oven van 200 graden die je opentrekt, hielden wij het toch ook maar voor gezien. Snel een taxi ingedoken en op naar de volgende shoppingmall met AIRCO!

De Burj Dubai (hotel in zee) en de hoogste toren van de wereld, Burj el Arab waren zeer mooi om te zien. Vooral de Burj el Arab, daar zie je dus hijskranen op een hoogte van 400 en 700 meter... ..en 's avonds heb je voor te toren een hele mooie watershow. Maar voor de rest kunnen we eigenlijk niet zo veel vertellen over Dubai. Het is vooral shoppingmall na shoppingmall, de een nog luxer en grootser dan de andere. En daarbinnen, daar gebeurt het dus allemaal. Heel het leven van Dubai speelt zich af in deze malls, wat in juli-aug dan ook wel te begrijpen is gezien de hitte buiten.

Voor ons waren de 2 dagen mooi geweest: op naar cultuur en verdere sightseeing: op naar Azie! Inmiddels zit er al weer 1,5 dag Bangkok op. Waar we al meteen hebben genoten van het heerlijke thaise eten en een massage. Morgen reizen we door naar Hanoi in Vietnam, tot de volgende keer!

Liefs, Nick en Yoni

1. Kevin:
    1 augustus 2009
    En dat noemen jullie backpacken? zo ken ik er nog wel een paar!
  2. ma.:
    1 augustus 2009
    wat een luxe echt iets voor jullie haha.liefs ma.
  3. harringrid:
    1 augustus 2009
    zo ............... en nu op naar vietnam tussen de slangen hagedissen varanen tig soorten spinnen, schorpioenen en reuzemieren, tse tse vliegen malariamuggen etc. etc. etc........
    ik weet zeker dat jullie volgende week nog veel meer soorten kennen!!
    xxx
  4. Noor:
    1 augustus 2009
    Wat een HEERLIJK begin van jullie trip zeg!!!
    Nu weer uit de droom naar het echte leven,
    GENIET ZE LIEVERDS!!!!
    dikke kus Babs en Fraaans
  5. Marita:
    He YoNick,

Super die foto's, zo wil ik ook wel reizen. Das iig een lekkere + leuke start van jullie nieuwe avontuur.

Veel plezier,
    Groetjes x Johan & Marita
  6. jaimy & Ian:
    2 augustus 2009
    hey backpackers,

dat ziet er allemaal puik uit! z'n luxe heb je denk ik niet in azie. het is dan ook maar goed dat je er eventjes van hebt kunnen proeven.
    veel plezier nog.

liefs Ian & Jaimy
  7. yonick:
    2 augustus 2009
    lang zal kevin leven... lang zal kevin leven.... etc. etc

groeten uit hanoi, vietnam
  8. Janneke:
    4 augustus 2009
    Thais eten en een massage........
    En jaloerser kun jij mij op dit moment niet maken!!
    Dat er nog maar vele overheerlijke malen en relaxte massages mogen volgen voor jullie!!
    kus
  9. Marjo:
    Geweldig!
    Een goed begin is het halve werk...
    Groetjessss & heel veel plezier!
  10. ma.:
    4 augustus 2009
    he nick kan je niet een massage cursus volgen daar dan kan je ons oudjes ook eens masseren liefs ma xx.
  11. cor en renie:
    5 augustus 2009
    voor het eerst een reactie uit de drome, Bytheway, het is hier ook prachtig hoor. Pqpq - ik bedoel (schoon)papa, dat verrekte toetsenbord - wil ook een blog van onze vakantie bijhouden. Maar we hebben al zoveel gezien en meegemqqkt; daar is geen beginnen aan.
    Cor heeft al 2 x gejamd, de 1e keer met de eigenaar van een restqurqnt. De politie moest er aan te pas komen om ze op te laten houden. De 2e x was bovenop een berg, met een eigenqqr vqn een miellerie. Was erg leuk!
    De foto,s vqn dubqi zijn erg mooi zeg, wanneer komt de rest?
    Oeps, moet stoppen; kussies vqn ons
  12. Sanne:
    8 augustus 2009
    Hee vakantiegangers!
    Leuk jullie Dubai-verhaal te lezen. Onvoorstelbaar wat een luxe daar!
    Hoe is het daar? Wij zijn heel benieuwd naar jullie avonturen daar in Vietnam! We lezen het wel weer hier.. :)

Veel plezier nog!
    xx Sanne en Ivo
  13. ma.:
    goede morgen yonick.
    yoni hartelijk gefeliciteert met je verjaardag en nog vele gezonde jaren erbij.alles oke bij jullie?hier is het goed vertoeven mooi weer lekker eten en drinken zwemmen in ons zwembad .maar dit is onze laatse week nou maak er samen een gezellige dag van en tot hoors kus boy marianne.
    xxxx.
  14. Marita:
    He Yoon,

HIEPERDEPIEP HOERA HOERA HOERA!!!
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en heel veel plezier vandaag, bij ons is het nu zondag 9-8-2009 om 10:30. Wat gaan jullie allemaal doen op deze speciale dag? Yoon laat je iig lekker verwennen.

Ben benieuwd wat jullie allemaal hebben meegemaakt, hopelijk komt er weer snel een bericht met foto's.

Groetjes vanuit het warme en benauwde NL
    x Johan & Marit
  15. harringrid:
    9 augustus 2009
    hiep hiep hiep hoera..............er is er een jarig!!!!!!!!!

yoni van harte proficiat met je ??e verjaardag maak er een gezellige dag van vandaag. en we nemen er een borrel op vandaag. vanmiddag een bbq bij kevin morgen is mijn eerste vakantiedag en a.s. zondag vertrekken we naar frankrijk veel liefs en xxxx van ons. ingrid
  16. Iepie:
    Hey Yonies!(en Nick ;) )

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Heeft het voor jou ook wel wat om in het buitenland jarig te zijn?:)
    Ben benieuwd hoe jullie het gaan vieren, lees het vast in het volgende verhaal!

Ook leuk om dit verhaal weer te lezen. Komisch hoe je de verschillen in de mensen omschrijft. En wat een luxe ineens zeg!
    Had je vast niet verwacht toen het plan ontstond te gaan backpacken.. nu weer op naar de volgende avonturen, ben benieuwd en ga je zeker volgen!

Groetjes and enjoy!
    X Iepie
  17. cor en renie:
    14 augustus 2009
    Zo'n AH-poster moet jullie wel een goed gevoel geven, daar in het verre buitenland.....
    Overigens Nick, jouw kapsel lijkt korter en korter te worden. Locale kapper bezocht?