Dagje Lima
dagje lima
hoi allemaal,
yoni en ik zijn net terug in ons hostel van onze 1e drukke en warme(29 graden) dag in lima, wat een grote drukke stad, veel mensen en volgens mij nog meer taxi´s en busjes. De lucht die in de stad hangt is daarom ook erg vies.
Vanochtend (8.30) eerst ontbijtje gehad in hostel, daarna even in de buurt rondgekeken. Waarna we (letterlijk)in een van de vele busjes zijn gesprongen richting de oude binnenstad, het busje was zo vol dat we de eerste 5 minuten moesten gaan staan, en aan gezien die busjes op peruaanse hoogte zijn gemaakt moest ik 5 minuten met m´n hoofd schuin tegen het plafond aan gedrukt zitten, en die peruanen maar lachen om die "lange toerist"
In de binnenstad waren nog veel gebouwen, kerken en paleizen van de koloniale spaanse tijd te zien. Met mooie grote pleinen, en fonteinen...
daarna nog het museum nacional bezocht, allerlei info over de historie van peru.
Nu gaan we nog even wat eten, en een rondje lopen, en daarna naar bed want om 0300 uur worden we opgehaald door een taxi en naar het vliegveld gebracht, voor onze volgende vlucht richting cusco... waar we om 0735 uur zullen aankomen, en hopelijk opgehaald worden door ons gastgezin...
Dus het volgende bericht van ons zal uit cusco komen
Groetjes uit Lima
