Puerto Iguazu en de Hoofdstad

24 juni 2006 - Puerto Iguazú, Argentinië

Buenos Dias todo!

En we gaan weer verder met de avonturen in Argentinieland van Ad en Ot Wink (voor de kenners) en met die van Yonick!

Na Salta hebben we een 24-urige busrit genomen naar een tropisch klimaat en een nog tropischere natuur: het wereldwonder van de watervallen van Iguazu!
¨s avonds kwamen we aan in het kleine niet echt spannende dorpje Puerto Iguazu. Nick en ik hadden een folder van een vakantieachtig hostel met huge zwembad aan de rand van het dorp. Daar wilden wij wel heen. Erg mooi, alleen achteraf gezien een beetje een erg groot hostel, vrij onpersoonlijk en we moesten allebei op een dorm (vrouwen en mannendorm apart).
Ook hier hebben we meegedaan met de bbq, veeeel vlees!

En de volgende dag zijn we de hele dag naar de Argentijnse zijde van de watervallen gegaan. De watervallen liggen namelijk precies op de grens van Brazillie en Argentinie en zo liggen sommige watervallen (er zijn er 275) in B en de andere in A.
Aan de Argentijnse zijde valt meer te zien en te bewandelen, leek af en toe wel op een pretpark met al die eetstandjes, speciale paden en bordjes.
Het zien van die enorme watervallen en de GIGANTISCHE hoeveelheid water dat zo´n 70 meter naar beneden dondert was echt prachtig! Echt een natuurwonder. Bovendien scheen er ook nog heel vaak een regenboog wat het helemaal compleet maakte.
Beneden komt al het water terecht in de rio´s uruguay en paraÑa. Daar hebben Nick en ik ook een speedboot genomen naar Garanta del Diablo; de duivelsmond. In een smallere inham storten zich meerdere watervallen waardoor er enorm veel water bij elkaar komt.
Hier kwamen onze MachuPicchu poncho´s weer goed van pas. De boot vaart recht in de duivelsmond!! Je wordt dan ook echt door en door nat, maar wel erg leuk natuurlijk!
(niet dat die poncho´s nu al het water tegenhielden, maar toch).

´s avonds hebben we in Puerto Iguazu nog een heerlijke steak gegeten en nog wat gepoold en getafelvoetbald in het hostel.
De dag erna zijn we in Brasil gaan kijken, leuk weer een nieuw land! En inderdaad, we waren nog maar net de grens over en de meesten Brazillianen die we aanspraken konden geen Spaans! Aan deze kant zijn we maar even geweest, maar voor een panoramaview is deze zijde weer mooier! Nog meer regenbogen gezien en prachtige uitzichten bekeken.
¨s middags zijn we nog even snel wat gaan lunchen in Foz do Iguazu (Brazillie) en toen was het weer tijd om onze bus in Argentinie te gaan halen om naar BUENOS AIRES te vertrekken!

De Argentijnse bussen
Ja ook hier even een kort apart stukje over...Wat een schandalige luxe is dat hier! De NLse busondernemingen kunnen er zeker wat van leren! het begint er al mee dat we allebei een eigen megastoel/bed hebben (i.v.m Bolivia deelden we vaak de breedte van 1 zo´n stoel/bed). We kunnen hier echt goed slapen in deze bussen. Daarnaast is er ook een bussteward aanwezig, deze komt steeds langs met lekkere dingen of drankjes, vraagt of je goed zit en geeft je eventueel nog wat kussens of dekens bij, jaja..
Dan nemen ze nog het ´programma´ met je door: voor de film krijgt u een aperatief naar keuze en een snackje, tijdens de film krijgt u wijn en cena (hoofdgerecht) en daarna nog een drankje naar keuze.
Het aperatief bestond uit toastjes met kaas, een sandwichje en een drankje. Daarna kregen we wijn zoveel we wilden en vlees met een kaassausje, broodjes, groente, een groentevleestaartje en een toetje. En daarna (wat vermoeiend he) kregen we nog whiskycola!
Wat sliepen wij goed.

Dan, eindelijk aangekomen in de hoofdstad BUENOS AIRES!
....dat komt morgen, we gaan nu even wat drinken in een cafeetje tussen de Argentijnen. Ze hebben net gewonnen met voetballen en overal klinkt nu getoeter en geschreeuw op straat. Argentinie viert feest, nu NL nog!
tot morgen!