op de valreep
Hola que tal? samen met een beso. (dit doe je bij iedere persoon die je begroet.)
No tenemos mucho tiempo, maar toch even snel een nieuw berichtje op de valreep!
Er zijn inmiddels weer 2 weekjes voorbij en we hebben gewoon geen fatsoenlijke minuut tijd gehad om de site bij te werken. Morgen vertrekken we met een groep van 10 amigos (NL, USA, Israel) naar SALKANTAY. De Inkatrail zat dus al vol en daarom hebben we dit alternatief van 5 dagen geboekt, dan komen we ook bij Machu Picchu uit! Vandaag hebben we nog moeten racen om een hostel te boeken, spullen te kopen voor de trek, slaapzak regelen, onze famous eggsalad weer te maken voor sena (avondeten), onze kamer te cleanen, de backpacks opnieuw te pakken en naar het internetcafeetje om de hoek te rennen.... pffff en vannacht om 04.30u begint de trek pas écht!
We verlaten na 4 weken dus ook onze peruaanse ouders, best raar want op een gegeven moment wordt het toch wel een soort thuis voor je. Na salkantay blijven we nog een klein weekje in Cusco en daarna reizen we alweer door naar het zuiden van Peru en naar Bolivia. Maaaaar we hebben wel een heel gezellig hostel gevonden ´Mirasol´. 100 meter van onze stamkroeg Mytology, dus dat is ook prettig
.
Het halve hostel wordt bezet met kennissen, dus ook alweer een +! En de allergrootste + voor mio is natuurlijk weer: zelf eten maken! ER is namelijk ook een huiskamer met keuken bij, yeah nog meer eiersalade, haha!
Dan nog even een snelle update van de laatste 2 weken (NB dit is even de shortversie, proxima semana vullen we de info aan):
* de salsalessen zijn echt super leuk, we leren steeds meer bij en in onze stamkroeg doen we (jaaa wij) zelfs mee met een groepssalsadans, die erg rapido gaat!
* Koninginnenacht hier erg geslaagd was. We hebben ons oa vol zitten proppen met heeerlijke hapjes bij het NLse consulaat (beetje belastinggeld opgemaakt dus). En daarna natuurlijk weer naar Mytology.
En nog wat wisten jullie datjes (a la StefAnouk
):
* Nick de salsalessen eerst maar mwa vond, we moesten hier ook allemaal wel erg lachen om de otro-direction-pasjes van Nick. Maaaaar dat Nick nu echt niet meer van de dansvloer weg te slaan is!
* we iedere week steeds wat bruiner worden;
* de niños in het weeshuis onze en de spulletjes (pennen, krijtjes, balonnen enz.) van Marianne verslinden;
* ik nu op een erg plakkerig toetsenbord type;
* jullie post hier nog steeds NIET is aangekomen
. En bij dezen ook maar liever geen post meer sturen naar ons, aangezien we volgende week elders zitten
................wordt vervolgd!
alvast veel liefs en tot next week na onze ZWARE trek..........!
XX
